بَشیراً و نَذیراً

وَ هو الفَتّاحُ العَلیمُ

بَشیراً و نَذیراً

وَ هو الفَتّاحُ العَلیمُ

بَشیراً و نَذیراً

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته، خوش آمدید
بنده از سال 1386 با پارسی بلاگ وارد دنیای
مجازی شدم و اکنون هم با بلاگ مشغول تاثیر
گذاری بر دنیای حقیقی هستم!

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

بسم الله الرّحمن الرّحیم
امیر مؤمنان حضرت علی علیه السّلام می فرمایند:
فَإِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صل الله علیه و آله وسلّم کَانَ یَقُولُ: 
«إِنَّ اَلْجَنَّةَ حُفَّتْ بِالْمَکَارِهِ وَ إِنَّ اَلنَّارَ حُفَّتْ بِالشَّهَوَاتِ»؛
 وَ اِعْلَمُوا أَنَّهُ مَا مِنْ طَاعَةِ اَللَّهِ شَیْ‏ءٌ إِلاَّ یَأْتِی فِی کُرْهٍ وَ مَا مِنْ مَعْصِیَةِ اَللَّهِ شَیْ‏ءٌ إِلاَّ یَأْتِی فِی شَهْوَةٍ فَرَحِمَ اَللَّهُ اِمْرَأً نَزَعَ عَنْ شَهْوَتِهِ وَ قَمَعَ هَوَى نَفْسِهِ.


مولای متقیان امیر مؤمنان علی علیه السلام، در خطبه 176 می فرماید:
همانا رسول خدا صل الله علیه و آله وسلّم همواره می فرمودند:
«گرداگرد بهشت را دشواری ها و گرداگرد آتش جهنّم را هوس ها و شهوات گرفته است.»
آگاه باشید! چیزی از طاعت خدا نیست جز آن که با کراهت انجام می گیرد، و چیزی از معصیت خدا نیست، جز اینکه با میل و رغبت عمل می شود.
پس رحمت خداوند بر کسی که شهوت خود را مغلوب و هوای نفس را سرکوب کند.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۶:۵۶
داود نوروزی

بسم الله الرحمن الرحیم
امشب یکی از شب های به یاد ماندنی برای بنده خواهد ماند، با همه سختی های لذت بخشی که داشت.
بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء، دریای خروشانی مرا در امواج خودش غرق کرد، قطره ای شدم و در دل دریا گم شدم. به عشق حضرت ماه، چنان مدّی در این دریا به وجود می آمد که کویر دل ها را سیراب می کرد.
قرار بود ساعت نه صبح از جلوی حوزه علمیه شیخ الاسلام قزوین حرکت کنیم برای دیدار حضرت ماه، که ساعت یازده از جلوی شهربانی حرکت کردیم و در مقابل بیمارستان پاستور به بقیه ی اتوبوس های کاروان دیدار قزوین ملحق و عازم تهران و بیت امام خامنه ای شدیم.
نماز ظهر و عصر را در مسجد جامع جمهوری تهران اقامه کردیم. تا ساعت چهار و نیم منتظر باز شدن در حسینیه امام ره ماندیم و تقریباً ساعت پنج و نیم وارد حسینیه شدیم و حدوداً یک ساعت به اذان مغرب حجة الاسلام آقای فلاح زاده چند مسئله از احکام را در منبر برای حضار بیان کردند. و بعد نوبت به اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء رسید. بعد از نماز جماعت و ورود حضرت ماه به حسینیّه امام، حاج آقا عالی با بیانات بسیار شیوا و عالی خود همه را به فیض اکمل رساندند.
و بعد از سخنرانی آقای سیّد مجید بنی فاطمه مداح اهل بیت عصمت و طهارت ع به روضه و مرثیه در سوگ شب شام قریبان شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها پرداختند.

سخنرانی حجت الاسلام عالی در حسینیه امام خمینی / فاطمیه ۱۴۳۳


مداحی سیدمجید بنی‌فاطمه در حسینیه امام خمینی / فاطمیه ۱۴۳۳



متن اشعار خوانده شده توسط سید مجید بنی فاطمه را در ادامه مطلب مشاهده بفرمایید

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۱:۵۳
داود نوروزی
بسم الله الرحمن الرحیم
به گزارش سایت: خبرگزاری قرآنی ایران
توسط مدیر حوزه علمیه قزوین؛
کتاب صحیفة الرضا ع تدوین شد.
گروه فعالیّت های قرآنی: کار تدوین کتاب صحیفةالرّضا ع که
شامل دویست حدیث از امام رضا ع است که از صحابی قزوینی
امام رضا ع ، داود بن سلیمان غازی جمع آوری شده است به پایان رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه قزوین، خاطرنشان کرد: ۸ سالی است در تألیف کتب فعالیت دارم و از سه سال پیش تدلیف کتاب صحیفة الرضا را آغاز کرده‌ام.

وی داود بن سلیمان غازی قزوینی را از اصحاب امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: این صحابه امام رضا(ع) از سال ۱۹۶ هجری قمری به مدت ۸ سال در خدمت این امام بوده است و طبق شواهد تاریخی تا سال ۳۰۰ هجری قمری در قید حیات بوده است.

مصحح کتاب صحیف‌ الرضا در خصوص احادیث این کتاب ابراز کرد: احادیث این کتاب احادیثی است که از پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) نقل شده بوده است و امام رضا(ع) در کتابی به همراه داشتند و آن را برای داود بن سلیمان غازی قزوینی نقل کرده‌اند.

وی ادامه داد: در کتاب صحیفة‌الرضا علاوه بر ۲۰۰ حدیث داود بن سلیمان غازی قزوینی ۶۰ حدیث دیگر از امام رضا(ع) که از طریق واسطه نقل شده است همراه با اسامی واسطه‌ها ضمیمه این کتاب شده است.

داود بن‌سلیمان غازی قزوینی در قزوین دار فانی را وداع می‌گوید و در قزوین به خاک سپرده می‌شود آرامگاه وی داخل مسجد سوخته چنار در قسمت شرق این مسجد واقع شده است.

یادآوری می‌شود که حجت‌الاسلام ابراهیمی مدیر حوزه علمیه قزوین و دارای تألیفات متعددی در خصوص دانشمندان، محدثین، ائمه و علمای بزرگ قزوین است.

۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۱:۴۵
داود نوروزی