بَشیراً و نَذیراً

وَ هو الفَتّاحُ العَلیمُ

بَشیراً و نَذیراً

وَ هو الفَتّاحُ العَلیمُ

بَشیراً و نَذیراً

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته، خوش آمدید
بنده از سال 1386 با پارسی بلاگ وارد دنیای
مجازی شدم و اکنون هم با بلاگ مشغول تاثیر
گذاری بر دنیای حقیقی هستم!

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

مشروح ششمین جلسه دادگاه پرونده فساد مالی

  خاوری طی‌الارض کرده ، من مفسد فی الارض شدم! / چک سفید امضای مدیران در جیب خزانه دار

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ناصر سراج با اخذ آخرین دفاع 3 متهم به پایان رسید.

فرزانگان امیدواربه گزارش مشرق ، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ناصر سراج آغاز شد.
فراهانی نماینده دادستان تهران در ابتدای ششمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی، اظهار داشت: فساد اقتصادی مولد بسیاری از جرایم و آثار آن بسیار گسترده است به همین دلیل متهمان این پرونده مستحق سنگین‌ترین مجازات هستند.

لطفاً بقیه گزارش را در ادامه مطلب ملاحظه بفرمایید

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۱ ، ۱۸:۳۳
داود نوروزی
بسم الله الرّحمن الرّحیم
نام: داود
نام خانوادگی: نوروزی
فرزند: همتعلی
محل تولد: روستای پَررود .. چهل کیلومتر به طرف شمال قزوین
تاریخ تولد: اول فروردین یکهزار و سیصد و پنجاه و چهار .. 1354/1/1
سال ورود به حوزه علمیّه قزوین: پاییز شصت و نه، در سن چهارده سالگی
سال ملبس شدن به لباس سربازی امام زمان عج: عید غدیر سال هفتاد و هفت
                              به توصیه حجة الاسلام والمسلمین صدرالدّین نوروزی
هم اکنون: مشغول ادامه تحصیل در حوزه علمیه شیخ الاسلام
             امام جماعت مسجد شیشه گرها ظهر
             امام جماعت مسجد آقا سیّد کاظم  شب
.................................
در خانواده ای کشاورز و دامدار به دنیا آمدم و دوران ابتدایی را در روستای پررود گذراندم و چون در روستای ما مدرسه راهنمایی نداشت برای ادامه تحصیل به روستای تلاتر و در کنار پدر بزرگ و مادربزرگ مادری رهسپار شدم. گاهی هم هر هفته یا بیشتر مسیر کوهستانی تلاتر تا پررود و بلعکس را پیاده طی می کردیم. سیکل تحصیلی را در تلاتر گرفتم. خرداد شصت و نه بود که خشم زمین را در سن چهارده سالگی دیدم و شنیدم و حس کردم و ناراحت شدم و بهت زده شدم و گریه ... 
نجات از مرگ در زلزله شصت و نه:
خانواده ما در آن سال از پررود به تلاتر و به بالاتر یعنی به کوه سفید خانی و ییلاق رفته بودند و من در کنار مادربزرگم در تلاتر بودم. آنروز به پررود رفتم. پدرم مرا فرستاد تا باغ های فندق و زغال اخته ای که داریم را آبیاری کنم. آبیاری که تمام شد، غروب بود. من ترسو که می ترسیدم تنها از ده متری خانه دور شوم، آن روز نمی دانم چطور جرئت کردم و با داشتن یک حس بسیار غریبی و غروب تصمیم گرفتم که پیاده از پررود به کوه سر بالایی حمله کنم و ساعتی بعد وارد تلاتر شدم. شب هنگام که خوابیده بودیم ناگهان زمین لرزید ...
در روستای پررود سه نفر در این زلزله جان باختند و خانه ما بدترین تخریب را در روستا داشت و در آن شب اگر من در پررود بودم و در منزل خودمان به احتمال قریب به یقین جان به جان آفرین تسلیم کرده بودم.
پاییز همان سال وارد دنیای دیگری شدم. دور از خانه و خانواده، در جمع طلاب علوم دینیّه با فضاهای دیگری از اجتماع و درس و علم و دوستان دیگری آشنا شدم.
به توصیه یکی از طلاب قزوین  در سال هشتاد و شش، وارد دنیای مجازی شدم و حدوداً چهار پنج سالی است که مطالبی در دنیای مجازی می نویسم.
...........................
جهت ارتقاع سطح کیفی و کمی و پیشرفت فضای مجازی باید برنامه ریزی اصولی بشود و تجربه و پشتیبانی از نظر محتوا و نرم افزاری هم باید به کمک هم بشتابیم.
در اهمیّت فضای مجازی همین بس که در اسفند ماه سال گذشته مقام معظم رهبری طی دستوری اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی را معرفی کردند و فرموده بودند که اگر مشغله خودم بنود خودم مسئولیّت این کار را بر عهده می گرفتم.
ان شاء الله بعد از تشکیل شورای مرکزی رسانه های مجازی با کمک و رایزنی با شورای عالی فضای مجازی امکانات بیشتر و بهتری برای فضای مجازی شهرمان ایجاد کنیم.
پس باید با همفکری و هم اندیشی و شور و مشورت و با پشتیبانی شدن از طرف مسئولین شهری و استانی و کشوری، این دنیای مهمان شده در منازلمان را مدیریّت کنیم.
....................................................
توفیق مزید
۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۱ ، ۱۷:۵۰
داود نوروزی
باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم
وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم

ز آغاز عهدی کرده ام کین جان فدای شه کنم
بشکسته بادا پشتِ جان گر عهد و پیمان بشکنم

من نشکنم جز جور را یا ظالم بد غور را
گر ذرّه ای دارد نمک گبرم اگر آن بشکنم

چرخ ار نگردد گرد دل از بیخ و اصلش برکنم
گردون اگر دونی کند گردون گردان بشکنم

خوان کرم گسترده ای مهمان خویشم برده ای
گوشم چرا مالی اگر من گوشه نان بشکنم

از شمس تبریزی اگر باده رسد مستم کند
من لاابالی وار خود استون کیوان بشکنم

نمی دانستم، مانده بودم چی پست کنم برای شما بعد از تعطیلات و برگشت از مسافرت نوروز؛
تا اینکه غزل های شمس تبریزی را از قفسه کتاب برداشتم که با حروفچینی زیبای نستعلیق به زیور تبع آراسته شده، و گشودم و بعد از دو سه غزل به این غزل شورانگیز جلال الدین محمد بلخی رسیدم. و بنده چند بیتی را انتخاب کردم. از هفده بیت، شش بیت! 
چون آخر شبه هر چقدر به ذهن خسته فشار بیارم کمتر به نتیجه می رسم!
فقط چند عکس که با دوربین کانن G7 گرفتم، به عنوان گزارش سفرم به روستای زیبای ما:
منظر روستای پررود از جانب شمال:

این عکس را هم خودم با گوشی از خودم گرفتم:
ادامه را در ادامه مطلب مشاهده فرمایید
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۱ ، ۰۱:۵۰
داود نوروزی
یک خبر جالب!
سلام و ادب و احترام و عرض تبریک عید سعید نوروز خدمت همه ی دوستان و آشنایان و بستگان و آشنایان فضای مجازی؛ یک خبر بسیار خوشحال کننده برای بنده حقیر در روز اول عید نوروز و روز تولد من بنده، این که عکس سفره هفت سینی که بنده چیده و گرفته بودم در سایت پیوندهای جمهوری اسلامی ایران یا همان سایت فیلترینگ، قرار گرفت.

این عکس را در تاریخ هشتم اسفند ماه هزار و سیصد و هشتاد و نه،
در فوتوبلاگم قرار داده بودم و در فضاهای دیگر هم به اشتراک گذاشته بودم.
این عکس را در فوتوبلاگم در پیوند زیر می توانید مشاهده بفرمایید:

در روز عید نوروز و روز تولدم عیدی و کادوی خوبی گرفتم

پ ن: عکس های سایت پیوندها عوض شده اند، این عکس دیگر در این سایت نیست.
        چهارده فروردین هزار و سیصد و نود و یک
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۱ ، ۱۴:۲۶
داود نوروزی

پیام نوروز نود و یک مقام معظم رهبری را بشنوید:

پیام نوروزى به مناسبت آغاز سال 1391

اللّهمّ کن لولیّک الحجّة بن الحسن صلواتک علیه و على ءابائه فى هذه السّاعة و فى کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّى تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا.

اللّهمّ اعطه فى نفسه و ذریّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقرّ به عینه و تسرّ به نفسه.

تبریک عرض میکنم عید نوروز و فرا رسیدن سال نو را به همه‌ى هم‌میهنان عزیز در سراسر کشور، و به همه‌ى ایرانیانى که در هر نقطه‌اى از دنیا سکونت دارند، و به همه‌ى ملتهائى که عید نوروز را گرامى میدارند؛ بالخصوص تبریک عرض میکنم به خانواده‌هاى عزیز شهیدان، به جانبازان، به خانواده‌هاشان، به همه‌ى ایثارگران، به همه‌ى فعالان عرصه‌هاى مختلف. آرزو میکنم  و دعا میکنم که خداوند متعال براى ملت ایران بهروزى، شادى، نشاط و دلِ خوش در این سال جدید مقدر بفرماید و بدخواهان این ملت را در اهدافشان، در تلاشهاشان ان‌شاءاللّه ناکام کند.

سالى که گذشت - سال 90 - یکى از سالهاى پرحادثه در سطح جهان و در منطقه و در کشور ما بود. آنچه که در مجموع انسان مشاهده میکند، این است که این حوادث بر روى هم به سود ملت ایران و در راه کمک به هدفهاى آن، تمام شده است. آن کسانى که اهداف بدخواهانه‌اى درباره‌ى ملت ایران و ایران و ایرانى در سر میپرورانند، در کشورهاى غربى دچار مشکلات گوناگون هستند. در سطح منطقه، ملتهائى که جمهورى اسلامى از آنها همواره حمایت کرده است، به هدفهاى بزرگى دست پیدا کرده‌اند؛ دیکتاتورهائى به زیر کشیده شدند؛ قانونهاى اساسىِ مبتنى بر اسلام در کشورهائى تصویب شد؛ دشمن درجه‌ى یک امت اسلامى و ملت ایران - یعنى رژیم صهیونیستى - در محاصره قرار گرفت. در داخل کشور، به معناى حقیقى کلمه، سال 90، سال بروز اقتدار ملت ایران بود. در جنبه‌ى سیاسى، ملت ایران در این سال، چه در راهپیمائى بیست و دوى بهمن، چه در انتخابات دوازدهم اسفند، آنچنان حضورى از خود نشان داد و آنچنان شاخصى را براى اقتدار ملى در تاریخ منطقه ثبت کرد که نظیر آن را در گذشته کمتر داشتیم.

با وجود این‌همه دشمنى، این‌همه تبلیغات، این‌همه تهاجمهاى خصمانه و بدخواهانه، ملت ایران در طول این سال، با همه‌ى وجود توانست حضور خود را در صحنه، نشاط خود را، آمادگى خود را در عرصه‌هاى گوناگون علمى و اجتماعى و سیاسى و اقتصادى نشان بدهد و اثبات کند. بحمداللَّه سالى بود که با همه‌ى سختى‌ها، داراى دستاوردهاى بزرگى بود. همچنان که قبلاً عرض شده است، شرائط، شرائط بدر و خیبر بود؛ یعنى شرائط قبول چالشها و دشوارى‌ها و غلبه‌ى بر آنها.

همان طورى که اولِ سال گذشته اعلام شد، سال 90، سال جهاد اقتصادى بود. اگرچه هوشمندان و آگاهان میدانستند که این نام و این جهتگیرى و شعار براى سال 90 یک امر لازم است، اما بعد تلاشهاى دشمنان در این سال هم همین را اثبات کرد و نشان داد. دشمنان ما از اوائل سال، حرکت خصمانه‌ى خودشان را در عرصه‌ى اقتصادى نسبت به ملت ایران آغاز کردند؛ اما ملت ایران، مسئولین، آحاد مردم، دستگاه‌هاى مختلف، با تدبیرهاى هوشمندانه‌اى توانستند با این تحریمها مقابله کنند و مواجهه‌ى آنها تا حدود زیادى توانست اثر این تحریمها را خنثى کند و حربه‌ى دشمن را کُند کند. سال 90، سال فعالیتهاى بزرگ علمى بود؛ که من ان‌شاءاللَّه در فرصت سخنرانى، برخى از پیشرفتهاى علمى و اقتصادى و تلاشهاى گوناگون را براى ملت عزیزمان شرح خواهم داد. سال 90 سالى بود پر چالش، و سالى بود پر نشاط، و سالى بود که ملت ایران به فضل الهى توانست بر چالشهاى موجود غلبه کند.

ما امسال سال دیگرى را در پیش داریم که به امید خدا و با توکل بر پروردگار، باز ملت ایران با فعالیت خود، با تلاش خود، با هوشمندى خود در این سال خواهد توانست پیشرفتهاى زیادى را براى خود به ارمغان بیاورد. به تشخیص من، بر طبق گزارشها و مشاوره‌ى با افراد مطلع و آگاه، به این نتیجه میرسیم که عرصه‌ى چالش مهم در همین سال جارى - که این سال، امروز و از این ساعت شروع میشود - عرصه‌ى اقتصادى است. جهاد اقتصادى چیزى نیست که تمام‌شدنى باشد. مجاهدت اقتصادى، حضور جهادگونه در عرصه‌هاى اقتصادى، براى ملت ایران یک ضرورت است.

من امسال تقسیم میکنم مسائل مربوط به جهاد اقتصادى را. یک بخش مهم از مسائل اقتصادى برمیگردد به مسئله‌ى تولید داخلى. اگر به توفیق الهى و با اراده و عزم راسخِ ملت و با تلاش مسئولان، ما بتوانیم مسئله‌ى تولید داخلى را، آنچنان که شایسته‌ى آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده‌اى از تلاشهاى دشمن ناکام خواهد ماند. پس بخش مهمى از جهاد اقتصادى، مسئله‌ى تولید ملى است. اگر ملت ایران با همت خود، با عزم خود، با آگاهى و هوشمندى خود، با همراهى و کمک مسئولان، با برنامه‌ریزىِ درست بتواند مشکل تولید داخلى را حل کند و در این میدان پیش برود، بدون تردید بر چالشهائى که دشمن آن را فراهم کرده است، غلبه‌ى کامل و جدى پیدا خواهد کرد. بنابراین مسئله‌ى تولید ملى، مسئله‌ى مهمى است.

اگر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مسئله‌ى تورم حل خواهد شد؛ مسئله‌ى اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده‌ى این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه‌ى دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.

بنابراین همه‌ى مسئولین کشور، همه‌ى دست‌اندرکاران عرصه‌ى اقتصادى و همه‌ى مردم عزیزمان را دعوت میکنم به این که امسال را سال رونق تولید داخلى قرار بدهند. بنابراین شعار امسال، «تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى» است. ما باید بتوانیم از کارِ کارگر ایرانى حمایت کنیم؛ از سرمایه‌ى سرمایه‌دار ایرانى حمایت کنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملى امکان‌پذیر خواهد شد. سهم دولت در این کار، پشتیبانى از تولیدات داخلىِ صنعتى و کشاورزى است. سهم سرمایه‌داران و کارگران، تقویت چرخه‌ى تولید و اتقان در کار تولید است. و سهم مردم - که به نظر من از همه‌ى اینها مهمتر است - مصرف تولیدات داخلى است. ما باید عادت کنیم، براى خودمان فرهنگ کنیم، براى خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائى که مشابه داخلى آن وجود دارد و تولید داخلى متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلى مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجى بجد پرهیز کنیم؛ در همه‌ى زمینه‌ها: زمینه‌هاى مصارف روزمرّه و زمینه‌هاى عمده‌تر و مهمتر. بنابراین ما امیدوار هستیم که با این گرایش، با این جهتگیرى و رویکرد، ملت ایران در سال 91 هم بتواند بر توطئه‌ى دشمنان، بر کید و مکر بدخواهان در زمینه‌ى اقتصادى فائق بیاید.

از خداوند متعال درخواست میکنیم که ملت ایران را در این صحنه و در همه‌ى صحنه‌ها موفق و مؤید بدارد. روح امام بزرگوار را شاد و از ما راضى کند. ارواح طیبه‌ى شهیدان عزیز ما را با اولیائشان محشور فرماید.

والسّلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته‌
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۱ ، ۰۸:۵۷
داود نوروزی